Vi har alle vært der…Du har nøye utformet en e-post. Du har polert hver setning. Du har vridd hjernen din for å skrive budskapet ditt på best mulig måte. Du trykker «send»…Men når du ser på e-poststatistikken, ser du at de fleste som har åpnet e-posten, ikke har gjort det du ønsker; nesten ingen har klikket på knappen som tar de videre til hjemmesiden din. Her er noen tips til hvordan du skriver e-postkampanjer som fungerer.
- Slutt å snakke om listen din. Slutt å snakke om antall påmeldinger. Skriv som om det kun er én person som mottar e-posten din. Slik gjør du utsendelsene mer personlig.
- Slutt å kast bort tiden til brukeren. Send kun ut e-post når du har noe virkelig interesannt.
- Vær hjelpsom. Ikke bare send ut e-post når du trenger noe fra dine lesere. Vær hjelpsom. Vær generøs. Vær vennlig.
- Bruk ditt faktiske navn. Vær ærlig over hvem du er. Det er mye mer personlig, er det ikke?
- Vær til å stole på. La mottakerne vite hva du forventer deg. Ja, fokus på salg er veldig viktig, men vær transparent om det.
- Ikke vær «creepy». Det er flott å gjøre e-posten personlig, men ikke gjenta mottakeren sitt navn for ofte.
- Gi mottaker en belønning. Pass på at du gir en belønning til de som leser e-posten din. Hvordan? Gi dem f.eks tips og råd.