7 tips for å skrive gode e-postkampanjer

Vi har alle vært der…

Du har nøye utformet en e-post. Du har polert hver setning. Du har vridd hjernen din for å skrive budskapet ditt på best mulig måte.

Du trykker «send»…

Men når du ser på e-poststatistikken, ser du at de fleste som har åpnet e-posten, ikke har gjort det du ønsker; nesten ingen har klikket på knappen som tar de videre til hjemmesiden din.

Her er noen tips til hvordan du skriver e-postkampanjer som fungerer.

  1. Slutt å snakke om listen din. Slutt å snakke om antall påmeldinger. Skriv som om det kun er én person som mottar e-posten din. Slik gjør du utsendelsene mer personlig.
  2. Slutt å kast bort tiden til brukeren. Send kun ut e-post når du har noe virkelig interesannt.
  3. Vær hjelpsom. Ikke bare send ut e-post når du trenger noe fra dine lesere. Vær hjelpsom. Vær generøs. Vær vennlig.
  4. Bruk ditt faktiske navn. Vær ærlig over hvem du er. Det er mye mer personlig, er det ikke?
  5. Vær til å stole på. La mottakerne vite hva du forventer deg. Ja, fokus på salg er veldig viktig, men vær transparent om det.
  6. Ikke vær «creepy». Det er flott å gjøre e-posten personlig, men ikke gjenta mottakeren sitt navn for ofte.
  7. Gi mottaker en belønning. Pass på at du gir en belønning til de som leser e-posten din. Hvordan? Gi dem f.eks tips og råd.